Klachten en geschillen regeling
Bij Gezonder Bewegen Uden doen we er alles aan om u zo goed mogelijk te begeleiden en te behandelen. Heeft u toch een klacht over de therapeut of de behandeling? Lees dan hier welke stappen u kunt ondernemen.
Vanaf 1 januari 2017 geldt voor oefentherapeuten (en andere zorgverleners) een wettelijke verplichting dat cliënten die een klacht hebben over een oefentherapeut zich kunnen wenden tot een klachtenregeling en een geschillenregeling.
De oefentherapeuten van Gezonder Bewegen Uden streven er naar om kwalitatief goede zorg te leveren, volgens de laatste ontwikkelingen op oefentherapeutisch vakgebied. Een goed contact met u is daarin essentieel. Mocht er onverhoopt iets voorkomen waarover u niet tevreden bent of u heeft een klacht, hieronder staat informatie wat u dan kunt doen.
Bespreek het probleem met uw behandelend therapeut
Bespreek uw probleem eerst met uw behandelend therapeut en/of de praktijkeigenaresse Carolien Ranzijn ( of 06 - 45917748). Misschien komt u er samen al uit als u kenbaar maakt waarover u ontevreden bent of wat u bij een volgende behandeling anders wilt. Het beste is om er een aparte afspraak voor te maken, zodat uw behandelaar voldoende tijd voor u kan uittrekken. U kunt dan samen zoeken naar een bevredigende oplossing.
Klachtenloket Paramedici
Als u er samen niet uit komt kunt u uw klacht indienen bij Klachtenloket Paramedici. Gezonder Bewegen Uden voldoet aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Dit betekent dat u met eventuele klachten terecht kunt bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. U kunt uw klacht indienen via www.klachtenloketparamedici.nl Daar vindt u uitgebreide informatie over de procedure.
Komt u er niet uit of hebt u andere vragen, dan is het ook mogelijk om het klachtenloket te benaderen:
Via de mail:
Telefonisch: 030 – 310 09 29 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 tot 12.30 uur)



